El Cabo de Gata en bicicleta
Informacions

Fotografies Plana inici Informació Canal lateral del Garona

Com Anar-hi

Aquest és el primer cop que anàvem amb les bicicletes elèctriques i això crea alguns problemes: No es poden portar en avió, es poden portar en tren desmuntades però el pes a carregar és excessiu. Analitzant les opcions ens decantem pel cotxe. Pesa també el fet que no volem començar a Almeria sinó en un poble més al nord, Garrucha, on no hi ha tren.

Un cop decidits pel cotxe sols queda agafar la AP7 i anar tirant avall, no té pèrdua.

Deixem tota la setmana el cotxe a Garrucha, davant de l'Hostal Manolo on hem dormit la primera nit.

Informacions Útils

No existeix una ruta formal, un "Tour Cabo de Gata", hi ha diversos itineraris que enllacen pistes, corriols i carretera amb més o menys intensitat en funció de la persona que fa la ruta.

No es pot dir que sigui Cicloturisme, en tot cas ho és de forma una mica forçada, de fet és una volta BTT relativament dura.

Com a referència vam agafar la ruta de Wikiloc que havia pujat l'usuari "Apátrida" l'any 2011. Estava ben documentada i amb força informació.

Un cop sobre el terreny vam fer algun ajust, ja que la nostra realitat feia impracticable al cent per cent el recorregut proposat.

En alguna etapa no és fàcil ajustar el quilometratge ja que ens trobem absolutament perduts enmig del no res. Cal preveure una mica de menjar i beguda per a la jornada.

Tal com ho vam fer nosaltres, que tampoc és que sigui la millor opció, vam poder dinar cada dia al lloc de destí i gaudir dels hotels i les piscines per a fer una mica de relax.

El sol cau a plom, cal preveure protecció a braços, cames, clatell i cap.

El camí combina carreteres poc transitades (o en la nostra primera etapa molt transitades), camins amb molta pedra, rambles (són lleres de rius secs plens de sorra i difícils de pedalar) i algun que altre corriol on s'ha de baixar de la bicicleta. Resumint, un Cicloturisme dur.

Obligatòria la bicicleta BTT i considerar que cap del grup hagues fet aquesta ruta si no fos perquè dúiem bicicletes elèctriques.

Track GPS

Els tracks son els originals capturats durant el viatge sense cap retoc.

Fent Ruta
Dia 1

Garrucha · Sorbas - Dimarts 05-06-2018

Sortida 09:38 - Arribada 15:05 - Hores pedalades 3:00

Kilòmetres - 39,00

Iniciem la ruta i de seguida descobrim el que és una rambla, la llera d'un riu sec ple de sorra i pedres on avançar és difícil, molt difícil.

Canviem la ruta prevista de 60Km i 1000mts de desnivell per una altre adaptada a l'autonomia de les nostres bicicletes. Això fa que de cop i volta ens trobem en una carretera on el trafic pesat de camions és molt intents. Pugen i baixen d'una pedrera prop de Sorbas cap al port de Garrucha. Desagradable.

Anem combinant aquest camí amb trossos de pista fins arribar a Sorbas.

Dinem en un gastrobar, força recomanable, anem a l'hotel i fem una mica de visita del poble: tranquil i costerut.

Esmorzar Hostal Manolo - Garrucha

Dinar Un Sitio - Sorbas

Sopar Restaurante Caymar - Sorbas

Dormir Hostal Sorbas - Sorbas

Dia 2

Sorbas - Tabernas - Dimecres 06-06-2018

Sortida 09:22 - Arribada 13:54 - Hores pedalades 3:24

Kilòmetres - 39,00

Sortim de Sorbas esmorzant el que sembla la dieta d'aquest país: Pa amb tomata trinxat per sobre sense res més. Ruta més tranquil·la que la d'ahir amb aturada turística prop de Lucainena de las Torres on trobem uns antics forns miners relativament ben conservats. Fem una segona parada a Turillas per a fer el cafè i desprès pla i avall fins a Tabernas.

Anem a dinar al lloc que ens aconsellen a la casa rural, molt recomanables tots dos i acabem uns a la piscina i uns altres visitant el castell de Tabernas. No té res a part d'una vista força maca.

Esmorzar Hostal Sorbas - Sorbas

Dinar Las Eras de Manolo - Tabernas

Sopar El Jardin del Desierto - Tabernas

Dormir El Jardin del Desierto - Tabernas

Dia 3

Tabernas - Almeria - Dijous 07-06-2018

Sortida 09:56 - Arribada 14:34 - Hores pedalades 3:11

Kilòmetres - 39,00

Avui tornem a modificar la ruta i enlloc d'internar-nos al desert de Tabernas el toquem de resquitllada. Els paisatges inicials a l'inici de l'etapa són impressionants, més endavant quant ens anem acostant a Almeria ens tocarà lidiar altre cop amb les famoses rambles que són realment dures i desagradables.
Etapa amb desnivell negatiu que ens porta fins a la capital on tindrem temps de fer una mica de turisme pel centre.
Tot perfecte excepte el sopar, una "turistada" sense massa qualitat.

Esmorzar El Jardin del Desierto - Tabernas

Dinar Taberna El Andaluz - Almeria

Sopar La Bambalina - Almeria

Dormir Hotel Elba - Almeria

Dia 4

Almeria - San José - Divendres 08-06-2018

Sortida 09:29 - Arribada 16:24 - Hores pedalades 4:28

Kilòmetres - 53,00

Avui sí que anirem al Cabo de Gata !
Iniciem el dia creuant Almeria de Nord a Sud. És una sorpresa els carrils bici existents que ens permeten fer aquest trajecte segregats dels cotxes.
Un cop sortim de la ciutat pedalem per un passeig marítim uns 8Km abans d'agafar una mica de carretera que ens portarà fins a la Playa de Torre García, allà comença una mica de calvari. El camí està ple de sorra i es fa difícil pedalar. Ens encallem, agafem camins que no són bons i hem de fer marca endarrere. La complicació s'acaba arrossegant la bicicleta per la platja durant uns 2Km fins al poble de San Miguel de Cabo de Gata.
D'aquí ja agafem la carretera que ens durà fin al Cabo Seguim per la cornisa, al costat del mar, i després d'una baixada desemboquem a la Playa de los Genoveses i San José.

Un molt bon dinar i un molt bon hotel fan que ens decidim a passar-hi tot un dia i evitar pedalar en dissabte.

Esmorzar Hotel Elba - Almeria

Dinar Meson El Pescador - San José

Sopar Restaurant Costa Esperanza - San José

Dormir Hotel Don Ignacio - San José

Dia 5

San José - Las Negras - Diumenge 10-06-2018

Sortida 09:47 - Arribada 14:11 - Hores pedalades 2:32

Kilòmetres - 27,00

Només sortir de San José ens trobem dues pujades terribles, barreja de sorre i roca impossible de fer en bicicleta i quasi ni a peu. Han de ser dues persones que empenyin les bicis amunt i salvin el desnivell. Un cop a dalt la baixada tampoc és cap regal, altre cop roques, camí estret i força pendent. Això sí, les vistes magnifiques !!!

La ruta ens porta cap a Rodalquilar, un antic poble miner, abandonat, que s'ha convertit en un reclam turístic. Intentem visitar les mines i el centre d'interpretació, però és diumenge i està tancat.

La resta de l'etapa fins a Las Negras, sense història, a part d'una rambla per arribar-hi, com sempre !!!

Esmorzar Hotel Don Ignacio - San José

Dinar Ca La Aurora - Las Negras

Sopar Ca La Aurora - Las Negras

Dormir Hotel Cala Chica - CLas Negras

Dia 6

Las Negras - Carboneras - Dilluns 11-06-2018

Sortida 09:39 - Arribada 13:57 - Hores pedalades 3:19

Kilòmetres - 44,00

Etapa que ens torna a l'interior de la zona, veurem poc el mar. és una de les més maques de la ruta.
Tornem a Rodalquilar i ens enfilem cap a la vall on hi havia les explotacions mineres. Un tros molt bonic. Després baixem cap al Cortijo del Fraile, una plana amb força cultiu que ens encamina altre cop cap a la costa.
Passem per Agua Amarga, Playa de los Muertos i aquí s'acaba la festa, el que ens separa de Carboneras ho farem per un port industrial, rodejats per dues centrals tèrmiques i un polígon.
Restaurant esplèndid, hotel perfecte i sopar de nivell.
Llàstima del final d'etapa.

Esmorzar Hotel Cala Chica - CLas Negras

Dinar Chiringuito J. Mariano - Carboneras

Sopar Restaurante Sol y Playa - Carboneras

Dormir Hotel El Dorado - Carboneras

Dia 7

Carboneras - Garrucha - Dimarts 12-06-2018

Sortida 09:34 - Arribada 10:19 - Hores pedalades 1:29

Kilòmetres - 26,00

Etapa sense pena ni glòria, pràcticament tota per carretera amb vistes sobre el mar i sobre l'atracció turística del lloc, l'Hotel de l'Algarrobico a mig construïr. A mesure que ens acostem a la vertical de Mojacar ens endinsem en una inmensa urbanització costanera amb trafic i sense cap atractiusinó és per anar a la platja.
Tot és així fins arribar a al nostre destí, Garrucha.