El llac Bodensee en bicicleta
Informacions

Fotografies Plana inici Informació Canal lateral del Garona

Com Anar-hi

Qui es vulgui evitar tots els inconvenients del transport públic pot escollir la opció d’anar-hi en cotxe, deixant de banda els kilòmetres que hi ha, t’estalvies el transport de la bicicleta en avió que sempre és un pel complicat.

Nosaltres vàrem escollir una altre opció: un vol en avió de Barcelona fins a Zurich i allà vàrem agafar un tren fins a Konstanz. I les bicicletes? Doncs les teníem llogades per Internet a una botiga que hi ha al costat mateix de l’estació.

Els horaris combinen perfecte, hi ha trens cada hora i de la puntualitat i servei dels ferrocarrils suissos no cal parlar-ne. A tenir en compte que Konstanz està situat a Alemanya i que molts trens suïssos (que són els que agafarem) s’acaben a Kreuzlingen, ciutat suïssa que està enganxada al nostre destí. Atenció doncs al destí final dels trens, que sigui Konstanz.

La tornada va ser exactament igual.

Informacions Útils

Com a guia vàrem utilitzar la de l’editorial Esterbauer http://esterbauer.com/db_detail.php?buecher_code=BOD, escrita en un perfecta alemany. Tot i no entendre-la els mapes són molt acurats i té una bona relació d’allotjaments, restaurants i serveis en general.

En tot cas es pot anar sense guia, la ruta està molt ben senyalitzada i no té pèrdua. Poden existir dubtes puntuals, però de seguida trobes referències per tornar al bon camí.

En arribar a Konstanz vàrem anar cap a la casa de lloguer de bicicletes situada just al costat de l’estació. El lloguer l’havíem contractat mitjançant Internet en aquesta plana: http://www.kultur-raedle.de/imp.html i en arribar les bicicletes ja estaven preparades tot i que ens deixaren fer diversos canvis i ajustos. Un bon servei. Les bicicletes no són cap meravella, les clàssiques que es veuen per aquests països i que tenen l’aparença de resistents, ho són.

La zona és molt turística i no hi ha problemes per dormir i per menjar. No teníem res reservat i l’únic moment crític va ser el darrer dia a Konstanz que va coincidir amb el inici de la festa de la cervesa. Al final, però, també vàrem trobar lloc.

La ruta discorre per Alemanya, Suïssa i Àustria, si definim bé les etapes podem dormir cada nit en un dels molts pobles medievals que hi ha al voltant del llac. Com a extensió i fora de la ruta “oficial” de la volta, es pot anar fins a les cataractes del Rin. Val la pena arribar-s’hi perquè és un espectacle preciós de la natura.

Track GPS

Els tracks son els originals capturats durant el viatge sense cap retoc.

Fent Ruta
Dia 1

Konstanz - Dettingen - Dissabte 15-09-2012

Sortida 15:30 - Arribada 17:00 - Hores pedalades 2:03

Kilòmetres - 22,06

Un cop arribats esmercem els primers moments en trobar la casa de lloguer de les bicicletes, posar-les a les nostres mides i carregar les alforges. Un cop acabada la pre-operació comencem a pedalar buscant la ruta del llac. Deixant de banda uns primers moments circulant entre el tràfic de Konstanz, de seguida trobem el camí ciclista “oficial”. Pedalem uns deu minuts o un quart d’hora i parem un moment per vestir-nos de feina i començar a pedalar en serio.

La pista és asfaltada, roda bé, tot i que fa una mica de pujada. A una hora prudent i veient que el següent poble quedava lluny, ens parem a Dettingen per fer nit. És una bona decisió, ho veuríem després, ja que ens va permetre ajustar millor les etapes per anar als llocs més interessants.

Esmorzar a casa

Dinar a l'avió

Sopar Landgasthof Kreuz - Dettingen

Dormir Landgasthof Kreuz - Dettingen

Dia 2

Dettingen  - Meersburg - Diumenge 16-09-2012

Sortida 09:00 - Arribada 15:30 - Hores pedalades 3:45

Kilòmetres - 54,39

Sortim del poble on hem dormit i anem fent ruta per l'interior de la península més al nord. És una zona agrícola i no és fins als 20Km que tornem a trobar la riba del llac. Allà comença una de les zones més salvatges, amb llocs de nidificació d'ocells, miradors i una mica d'aiguamoll.

La ruta ens porta fins a Meersburg, lloc de parada quasi obligatori, un poble molt bonic.

Hi fem nit i passegem pel port i el castell.

Esmorzar Landgasthof Kreuz - Dettingen

Dinar Salsitxa a Uberlinger

Sopar Duetto - Meersburg

Dormir Hotel Münz - Meersburg

Dia 3

Meersburg - Bregenz - Dilluns 17-09-2012

Sortida 09:15 - Arribada 17:30 - Hores pedalades 5:10

Kilòmetres - 62,15

Recorregut sense massa història si no fos que avui canviem de país, entrem a Àustria.

S'imposa una visita al Museu Zeppelin a Friedrichshafen, just al costat del passeig marítim del poble.

Cap al final del dia ens hem de desviar cap a la quasi illa de Lindau, és una mica decepcionant però s'ha de visitar.

Bregenz, el final d'etapa, està a tocar. Val la pena fer-hi nit i visitar el tros antic que hi ha i el parc al costat del llac.

Esmorzar Hotel Münz - Meersburg

Dinar Hotel Krone - Langemargen

Sopar Wirtshaus Am See - Bregenz

Dormir Hotel Bodensee - Bregenz

Dia 4

Bregenz - Konstanz - Dimarts 18-09-2012

Sortida 09:30 - Arribada 17:00 - Hores pedalades 5:13

Kilòmetres - 73,46

Etapa llarga però interessant.

En començar a pedalar passem per l'espectacular escenari d'Òpera que hi ha sobre el llac. Llàstima que l'estaven desmuntant, però encara tenia tota l'estructura.

Al cap d'uns 10Km arribem a la desembocadura del Rin al llac i comença un tros ple d'aiguamolls, la zona més salvatge del llac.

Sense donar-nos-en compte tornem a ser a Suïssa, la ruta transcorre per una zona turística plena de pobles d'estiueig.

Al final del dia tornem a ser a Konstanz.

Esmorzar Hotel Bodensee - Bregenz

Dinar Pavillon Am See - Rorschach

Sopar Brauhaus - Konstanz

Dormir Gastehaus Centro - Konstanz

Dia 5

Konstanz - Stein Am Rhein - Dimecres 19-09-2012

Sortida 10:00 - Arribada 14:30 - Hores pedalades 2:34

Kilòmetres - 33,57

Avui toca pluja, no un diluvi però sí una pluja continua que no fa massa agradable el pedalar. L'etapa és curta i cap a la meitat deixa de ploure i queda una boira pixanera que, com a mínim, no et deixa xop.

El tros de camí d'avui és potser dels més autèntics, som a Suïssa (riba sud del Rin) i l'altra banda ja és Alemanya.

Trobem un parell o tres de poblets amb encant sense que siguin molt, molt turístics. El destí d'avui, Stein Am Rhein, és preciós. Val la pena parar-se en arribar-hi, just abans de passar al pont i des del jardí d'una petita església es veu tot el conjunt medieval.

Dediquem tota la tarda a passejar pel poble, val la pena.

Esmorzar Gastehaus Centro - Konstanz

Dinar Hotel Schiff - Stein Am Rhein

Sopar Zum Rothen Ochsen - Stein Am Rhein

Dormir Hotel Schiff - Stein Am Rhein

Dia 6

Stein Am Rhein - Rheinfalls - Stein Am Rhein - Dijous 20-09-2012

Sortida 10:00 - Arribada 15:00 - Hores pedalades 4:09

Kilòmetres - 51,73

Excursió a les cataractes del Rin. El dia s'aixeca emboirat, sort que després s'arregla. Hi anem per la riba nord i tornem per la sud. Tal com ho hem fet ens permet fer la ruta sense alforges, un luxe !!!

Està tot ben indicat i no hi ha pèrdua. Dinem al costat mateix de les cataractes i és un espectacle.

Tornada i passeig per Stein Am Rhein.

Esmorzar Zur Hoffnung - Stein Am Rhein

Dinar Guingueta a les Rheinfall

Sopar Klosterstubli - Stein Am Rhein

Dormir Hotel Schiff - Stein Am Rhein

Dia 7

Stein Am Rhein - Konstanz - Divendres 21-09-2012

Sortida 10:00 - Arribada 17:15 - Hores pedalades 5:00

Kilòmetres - 64,77

Etapa tranquil·la, relaxada. Pel camí ens trobem una antiga ciutat balneari imperial: Radolfzell, hi parem per dinar.

Cap al final de la ruta ens acostem, per indicació de la guia, a la península de Reichenau, però no l'hi veiem el que, hi fem un cafè i seguim la ruta.

Arribada a Konstanz amb problemes per dormir: Avui comença la festa de la cervesa, pel carrer bandes de música, guinguetes, menjar i beure.

Retornem les bicicletes, aconseguim trobar hotel i ens incorporem a la festa.

L'endemà tenim el tren just al davant de l'hotel, s'ha acabat la ruta i toca tornar.