Caminant per Andorra
res

Reportatges

Caminades per Andorra

Lloguem un hotel a Les Escaldes, concretament l'Hotel Les Closes.

L'hotel és correcte, al mig de les Escaldes dins d'una zona de vianants nova, no hi ha sorolls i les habitacions estan bé. El trobem en una oferta de Booking i ens costa 107,00 EUR dormir i esmorzar dues persones. La veritat, una ganga.

Ens vam allotjar en règim de dormir i esmorzar i tant l'una cosa com l'altre estaven molt bé.

L'hotel disposa d'aparcament, però vam preferir deixar el cotxe en els aparcaments públics que hi ha al voltant, tenen un preu especial de 8 de la tarda a 8 del matí que està molt bé.

La informació per a les rutes la vam treure fent cerques per Internet i a Wikiloc.

Circ de Pessons

Ruta circular que comença al parking de l'estació d'esquí de Grau Roig i que fa una volta per tots els llacs del Circ de Pessons.

Dimarts: 16/09/2014

Circ de Pessons

La primera part es fa enmig del bosc, fins arribar al Llac de Pessons, a partir d'aquí el terreny ja és més d'alta muntanya i tot pujant ens anem trobant els diferents llacs d'aquest circ. LA tornada, si no ens haguéssim equivocat, feia una mica de ruta circular, nosaltres vam anar a parar a una zona de desaigüe del circ i tota la baixada la vam fer per un pedregar. Un cop trobem altre cop el camí, cap problema.

galfot001 galfot002 galfot003

1020 mts
948 mts

Descarregar Tracks
Día 1 - Circ de Pessons

Refugi Cabana Sorda i Refugi de Junclà

Es tracta de dues rutes diferents que, en no ser massa complicades, es poden fer en un mateix dia. Són dos puja/baixa pel mateix lloc.

Dimecres: 17/09/2014

Refugi Cabana Sorda
- Matí
Refugi de Junclà
- Tarda

El Refugi de la Cabana Sorda està situat just al costat del llac que du el mateix nom. Podem deixar el cotxe en un eixamplament de la carretera, just al costat d'una església, haurem de retrocedir i caminar una mica per la carretera però és un tros curt. El camí s'enfila de seguida i és així fins que s'arriba al final. En un principi caminem pel bosc fins que s'acaben els arbres i el paisatge es fa més pedregós. La baixada ens ofereix unes magnifiques vistes de la Vall d'Incles i de les muntanyes de Grau Roig.

galfot016 galfot017 galfot018

galfot019 galfot020 galfot021

Com que hem acabat aviat ens decidim a fer el camí que porta al refugi del Junclà. Podríem deixar el cotxe i fer una mica de carretera fins a l'inici del camí o be deixar-lo en un aparcament que hi ha al final de la carretera. El camí puja força dret per una vall que s'inicia a la dreta del final de la Vall d'Incles donant perspectiva a la pròpia vall i a la vessant de muntanya que hem fet per arribar al Refugi de la Cabana Sorda. Encara no hem dinat, el temps se'ns tira a sobre i decidim tornar endarrere sense arribar al refugi, un altre cop serà.

galfot022 galfot023 galfot024

302 mts
300 mts

Descarregar Tracks
Día 2 - Refugi Cabana Sorda
Día 2 - Refugi de Junclà

Estanyols de l'Estanyol

Un altre puja/baixa que ens porta a un dels estanys del Parc Natural de Sorteny.

Día 3

Dijous: 18/09/2014

Estanyols de l'Estanyol

Ens endinsen cap dins de l'únic parc natural d'Andorra. La ruta comença per una pista forestal que es transforma en camí de bosc seguint el curs del riu Sorteny. El lloc és humit, ombrívol i encaixonat, la pujada és continua sense ser massa exigent, però la vista del llac i d'altres que l'envolten, val la pena. Allarguem una mica l'excursió donant la volta al circ i fem la baixada sense entrebancs.

galfot028 galfot029 galfot030

841 mts
824 mts

Descarregar Tracks
Día 3 - Estanyols de l'Estanyol