El Delta en familia i amb la bicicleta
res

Reportatges

Som quatre famílies de les que tres tenen dues criatures. Lloguem dues cases a "Birds & Nature" (http://www.birdsnature.com/), un conjunt residencial que hi ha en un dels extrems de la Urbanització Eucaliptus, dins del terme municipal de Deltebre.

Les cases són perfectes, estan ben condicionades, disposen de terassa particular, jardí i piscina comunitaria i garatge per a un cotxe. Molt bé.

Crec que ens va costar 400 EUR per familia una setmana complerta.

Per a les rutes en bicicleta vam recorrec a Wikiloc, un classic, però tampoc hi ha molta alternativa i, el més important, és no oblidar-se de les rutes i visites classiques, són les més maques.

Dia 1 - Dimarts 25 de juliol de 2017 - Cap a Deltebre al Supermercat

Ruta de supervivència. Falten coses bàsiques per a menjar i anem volant a Deltebre al supermercat. Agafem el camí més curt i, tot i així, hi estem una bona estona.

No té cap secret i la única dificultat és pujar el pont que separa Sant Jaume d'Enveja de Deltebre, "Lo Passador".

Dinar - A la casa

Sortida 11:25
Arribada 13:25
Distància 25 Km
18 mts
12 mts

Descarregar Tracks
Día 1 - Cap a Deltebre al supermercat

Dia 1 - Dimarts 25 de juliol de 2017 - L'inici del Trabucador

No n'hem tingut prou amb la ruta del matí i cap al tard aprofitem per fer una sortida fins a l'inici de la barra del Trabucador, un clàssic.

De normal és un camí força tranquil, però en ple estiu hi ha més cotxes i, sobretot al capvespre, cal anar amb compte.

galfot001 galfot002 galfot003

Dinar - A la casa

Sortida 19:33
Arribada 20:35
Distància 13,5 Km

Descarregar Tracks
Día 1 - L'inici del Trabucador

Dia 2 - Dimecres 26 de juliol de 2017 - Eucaliptus · Els Muntells · Sant Jaume · Ebre · Gola de Migjorn · Platja · Eucaliptus

Avui quasi tothom ha anat a fer una excursió a peu, a "La Foradada", aprofito per fer una ruta per a veure el braç de riu que anomenen Migjorn i albirar una mica la Illa de Buda.

El camí porta fins a la riba de l'Ebre, a la dreta de Sant Jaume d'Enveja i allà s'agafa una via verda ben arreglada i marcada que porta fins a l'embarcador de la Illa de Buda que, com que és privada, no s'hi permet l'accés.

Un cop allà es segueix el Migjorn fins a la platja que té el mateix nom. Aquí comença el problema: No hi ha camí. Pregunto que fer als Mossos i em diuen que vagi per la platja, al costat de l'aigua, i que al cap d'uns dos Km. trobaré un camí que em portarà cap a la platja de l'Eucaliptus. I sí, és veritat. La bici va quedar plena de sorra, pobra, però vam arribar.

L'última dificultat és creuar una séquia per sobre d'una palanca que no donava molta, molta confiança.

Ruta fantàstica, molt recomanable.

galfot004 galfot005 galfot006

12 mts
6 mts

Descarregar Tracks
Día 2 - Eucaliptus · Els Muntells · Sant Jaume · Ebre · Gola de Migjorn · Platja · Eucaliptus

Dia 3 - Dijous 27 de juliol de 2017 - Volta a la Bassa de la Platjola

Al matí fem una volta en barca per Sant Carles de la Ràpita i acabem fent un arròs caldós i un de sec a Casa Asmundo, gran lloc !

A la tarda, per a fer baixar el menjar, sortim a fer una petita volta amb pares, nens, etc. a la Bassa de la Platjola que està al costat de casa.

Volta mooooolt accidentada, punxem tres o quatre vegades, una de les nenes cau i l'hem de portar en bici perquè ja no pot pedalar. En fí, que una cosa d'un parell d'hores és converteix en una de dues hores i, a la vegada, ens tornem a quedar sense càmeres i CO2 de recanvi.

Però bé, una cosa per explicar a la vora del foc.

galfot013 galfot014 galfot015

Dinar - Casa Asmundo - Sant Carles de la Ràpita

Sortida 18:40
Arribada 20:47
Distància 8,62 Km

Descarregar Tracks
Día 3 - Volta a la Bassa de la Platjola

Dia 4 - Dissabte 29 de juliol de 2017 - Volta a La Tancada

Darrer dia i darrera oportunitat de pedalar una mica. Sortim ben d'hora ja que hem de tornar la casa a les 12 en punt, com a màxim. Anem a fer una volta a La Tancada, és potser un dels llocs més bonics i salvatges del Delta. La fem sense cap incidència, podem fer fotografies, podem mirar el paisatge i observar algunes de les aus que encara hi viuen.

Volta circular, rodona !

galfot016 galfot017 galfot018
Dinar - A Cardedeu

Sopar - A Cardedeu

Sortida 08:24
Arribada 10:03
Distància 25 Km

Descarregar Tracks
Día 4 - Volta a La Tancada