Pujada al Puigsacalm
res

Reportatges

Sortida matinal per pujar al Puigsacalm

Sortida d'un matí que es pot allargar dinant en un dels molts llocs de restauració que ofereix la Vall d'en Bas. La pujada no te cap dificultat i el camí està marcat o bé molt fresat.

La caminada comença al mateix Coll de Bracons. Per arribar-hi, si es ve de Barcelona, cal agafar la carretera C17 i un cop passat Vic, a l'alçada de Manlleu, agafar la C37 en direcció Olot. Just a l'entrada del Túnel de Bracons, sortir a la dreta per agafar la carretera antiga. Es pot deixar el cotxe aparcat en el mateix Coll.

Sobta que l'inici de la caminada sigui una micro escalada de la pared interior de la corba de la carretera. No te capo complicació i a partir d'allà sols s'ha d'anar seguint el camí fresat i les indicacions.

Un cop fet el cim, es pot fer una extensió fins a Puig de Llops, un sortint rocallós que fa de balcó espectacular sobre la Vall d'en Bas.

Dades

Dissabte: 01/12/2012

Dinar: Restaurant l'Hostalet - Hostalets d'en Bas

Mapa de la sortida

Dia perfecte, amb núvols alts que permetien una gran visibilitat: Montserrat, el Montseny, tot el Pirineu, La Mola, etc. L'ambient hivernal, a -1,5 graus tot el dia, i el terra ben glaçat que no permetia que els pals s'hi clavessin.

El camí està molt ben marcat, no te pèrdua i l'únic inconvenient era el terra humit que el feia relliscós, tant per pujar com per baixar.