Caminant per la Vall d'Aran
res

Reportatges

Caminades per la Vall d'Aran

Lloguem un hotel a Escunhau, concretament el Hotel Casa Estampa. Perfecte.

L'hotel està molt bé, és agradable, tranquil i arrecerat de la carretera. El poble no és massa gran, però sempre hi ha algú i és agradable de passejar-hi.

Ens vam allotjar en règim de mitja pensió i tant l'esmorzar com el sopar eren molt correctes, de fet es pot dir que bastant bé.

Com a centre d'operacions anava perfecte tant per arribar-hi en cotxe com per a sortir-ne. Es podia agafar la semi-variant de Vielha i així ens estalviàvem tot el tràfec interior.

La informació per a les rutes la vam treure per Internet de la mateixa Oficina de Turisme de la Vall d'Aran.

La ruta dels 7 pobles

Ruta circular que comença al poble de Es Bordes i que ens porta fins a 7 pobles situats a la vessant de la muntanya. No presenta cap tipus de complicació, una petita pujada a l'inici i res més.

A la tarda, per acabar de fer el dia ens vam acostar a Artiga de Lin i el lloc on apareix el riu, anomenat Uelhs deth Joeu. Loc curiós que mereix la pena visitar.

Diumenge: 22/09/2013

La ruta dels set pobles
- Matí
Artiga de Lin i Uelhs deth Joeu
- Tarda

La ruta ens porta per una vesant de muntanya plena de boscos. En les clarianes que trobem, podem albirar una vista magnifica.

galfot001 galfot002 galfot003

Els pobles estan cuidats i son bonics de veure. Al de Vilamós hi trobem el Ecomuseu Çò de Joanchiquet en el que val la pena fer-hi un tomb.

galfot004 galfot005 galfot006

En l'excursió als Uelhs deth Joeu val la pena allargar la caminada fins al Plan dera Artiga on gaudirem d'una vista impressionant sobre el massís de La Maladeta.

galfot007 galfot008 galfot009

600 mts
606 mts

Descarregar Tracks
Día 1 - La ruta dels 7 pobles

La fageda de Carlac

Ruta circular que s'inicia a Bausen i recorre tota l'anomenada Fageda de Carlac. No presenta cap complexitat tècnica i bàsicament es tracta d'una passejada agradable al mig d'un bosc. No sé per quin motiu vam fer la volta en sentit horari i tothom que ens vam trobar anava al reves. Misteris !!!

A la tarda vam fer una passejada per la riba del Garona, sortint de Vielha, però la veritat és que no té massa interès i en les dates que ho vam fer el camí estava tallat degut a les riuades de dies abans.

Dilluns: 23/09/2013

Fageda de Carlac
- Matí
Riu Garona
- Tarda

Ruta sempre per dins de la fageda, sols a l'inici i al final permet tenir visió de les muntanyes que ens envolten.

galfot010 galfot011 galfot012

304 mts
332 mts

Descarregar Tracks
Día 2 - Fageda de Carlac

Els llacs de Saboredo

Ruta lineal que ens porta fins al complex de llacs de Saboredo. Anant en cotxe s'ha d'agafar una pista just passat Vaquèira que ens permet anar fins a un petit pàrquing, d'allà ja podem començar a caminar. S'ha de tenir cura en agafar el trencant correcte, adjunto mapa per a una millor indicació:

Mapa Inici Ruta

La pista en algun punt és una mica dolenta, però un turisme convencional hi pot circular sense problemes. Just en arribar als llacs ens trobem el Refugi de Saboredo on podem dinar sí és que és obert. Podem allargar la ruta donant la volta a tots els llacs o be pujant fins al Port de Ratera.

Día 3

Dimarts: 24/09/2013

Llacs de Saboredo

Paisatges monumentals amb les muntanyes al fons que delimiten la Vall d'Aran. El complex de llacs, fantàstic.

galfot016 galfot017 galfot018

565 mts
568 mts

Descarregar Tracks
Día 3 - Llacs de Saboredo