Esquí a Zillertal · Mayrhofen
Informacions

Fotografies Plana inici Informació Zillertal

Com Anar-hi

El mes senzill es un vol fins a Munich o Insbruck. Lufthansa vola al primer lloc a un preu i freqüència raonables, (100EUR anar i tornar per persona) podent facturar maletes grosses i esquis sense suplement.

Al mateix aeroport de Munich (o per Internet www.db.de) es pot agafar un bitllet de tren de "Munchen Flughafen Terminal 2" fins a Mayrhofen (trajecte complert).

A l’aeroport agafem un tren de rodalies (línia S8) fins a Munchen Ost, allà canviem d’andana i agafem l’exprés que va a Venècia - Santa Lucia i baixem a Jenbach, tornem a canviar d’andana i agafem el tren de la ZillertalBahn fins a Mayrhofen.

En total costa uns 75EUR anar i tornar. Es convenient reservar el seient de l’exprés.
Tota la combinació de transport lliga molt be, tant pel que fa a horaris com al desplaçament entre trens.

Arribats a Mayrhofen si l’hotel es cèntric podem anar a peu (l’estació es a uns 10 minuts del centre) sinó podem agafar un bus (en passen cada dos per tres) o un taxi.

En total son unes 3 hores de tren, entre viatges i esperes.

L’alternativa al tren es llogar un cotxe que costa aproximadament el doble.

Portar els esquís a l'avió o be al tren es molt normal a tot centre europa. Molta gent ho fa.

Informacions Útils

Zillertal es una vall travessada per un riu, una carretera i un tren que circulen paral·leles al seu eix i uneixen diversos pobles, petits, a excepció de l’últim (Mayrhofen) que te una certa grandària.

La vall te cinc dominis esquiables tots relligats pel tren i l’autobús gratuïts. Aquest servei es bo, ràpid i fiable.
Viure en un lloc i esquiar en un altre es factible, sols cal saber on es la parada de l’autobús o be la del tren. Esta francament ben organitzat i no cal cotxe per a res.

Els allotjaments son d’estil germànic (Gasthaus, Pensions i Hotels Garni), petits negocis familiars en règim de dormir i esmorzar. Per sopar hi ha una abundant oferta de restauració molt focalitzada en els gustos austríacs i alemanys.

Mayrhofen te una cabina (Penken) i un telefèric (Ahorn) al mig del poble. La part mes gran, de llarg, es Penken. Al davant mateix hi para l’autobús i així, visquis on visquis, pràcticament no has de caminar per arribar-hi.

Amb l’autobús també podem anar fins al Hintertuxer Glacirer, la glacera. No es un gran domini esquiable però deu n’hi do de les pistes que hi ha. També s’hi arriba agafant la cabina de Penkenbahn, anant cap al final de l’estació fins a la zona de Eggalm i amb deu minuts d’autobús ja hi som.

La tercera zona, potser la mes grossa, es Zillertal Arena al poble de Zell. Per arribar-hi s’ha d’agafar el tren a l’estació de Mayrhofen (la Banhof) que passa cada mitja hora i que ens deixarà a Zell després d’un trajecte de 10 minuts. Allà hem d’agafar un autobús que en cinc minuts ens deixa a la cabina de Rosenalmbahn I a punt per pujar.

Les altres dues estacions Spieljoch/Fuegen i Hochfugen també son accessibles per tren i autobús tot i que el viatge es una mica mes llarg, uns tres quarts d’hora.

Les instal·lacions o son modernes i ràpides o son antigues i lentes tot i que son majoria les primeres. L'oferta de restaurants a les pistes és àmplia, suficient per poder menjar o pendre una sopa calenta en qualsevol moment. Els preus, força econòmics.

Es parla alemany i anglès i està ple de russos.

Podeu trobar més informació a: www.mayrhofen.at o be a www.zillertal.at

Fent Ruta
Dia 1

Dia de viatge: Cardedeu (06:00) - Barcelona (07:00) - Munich (10:00) - Zillertal · Mayrhofen (15:30).

La connexió Aeroport - Tren de Munich a Mayrhofen es perfecte (no a Barcelona)

Viatgem amb Lufthansa i no tenim cap tipus de problema.

Mengem un entrepà a l'avió i esperem a sopar be.

Trobem de seguida l'hotel, es al mateix centre del poble. Tenim contractat dormir (ens trobem amb una habitació força comfortable) i esmorzar (no son per tirar coets però sí suficients.

Com que arribem d'hora donem un vol i anem a comprar el forfait per a demà.

- Sopar al Restaurant - Pizzeria Manni's.

- Dormir a l'Hotel Garni Jennewein

Dia 2

Dia gris però esquiable. Anem cap al Penkenbahn a explorar la part mes grossa de l'estació. Trobem una mitja hora de cua, tot i que es fa ràpid ja que el lloc per fer-la es força comode.

Esquiem fins a 2/4 de 4 i a aquesta hora el fred costa d'aguantar. En fa bastant!. Les pistes, a mes, son obagues per aquesta zona i com que hem de baixar amb la cabina pensem que és millor sortir abans.

- Dinar a la Xarcuteria Gasser, just al davant del Penkenbanh. Fan sopes i entrepans calents a un peru molt raonable. Es el millor lloc!!!

- Sopar a l'Hotel Neu Post

Dia 3

Torna a fer un dia gris. Hem pensat fins i tot no esquiar, però com que hem aplicat la tàctica de la compra de forfait per a tota la setmana ho anem a provar. Anem cap al Hintertuxer Glasser passant per Penken.

Es una excursió força maca que porta fins a l'extrem esquerra de l'estació de Penken, allà s'agafa un autobús (cada 5 minuts) fins al remuntador de la glacera. Per tornar, depen del temps. Si en tens es pot fer el mateix camí esquiant, sinó tens autobús fins a Mayrhofen. Està tot pensat !!!

Fa molt de fred i la glacera està força emboirada. Fem unes baixades i ho deixem. Tornem amb l'autobús.

- Dinar Xarcuteria Gasser

- Sopar Restaurant Edelweis

Dia 4

Avui toca un dia més tapat i fred que no convida gens a esquiar. Refem tota la zona de Penken buscant, no ja el sol, sinó una mica de claror. Malgrat tot esquiem força estona.

Dinem uns bons espaguettis a les pistes, en un bar al final de la cadira Penken. Aguantem el màxim i tornem a l'hotel molt més tard del que ens haguessim imaginat al matí.

- Sopar Restaurant Tirol

Dia 5

Des del poble tot son boires, però a la que pugues una mica amb la cabina s'obre el cel i paareix un sol resplandent, l'aprofitarem!!!. Llàstima que no aconsegueixi escalfar una mica l'ambient !!!

Esquiem a la banda de darrera de Peken, el Rastkogel i ens arribem fins a Eggalm. Es una zona àmplia i agradable per esquiar.
Anem buscant sempre el sol ja que a la que entres en una zona obaga estas "Frost". Dinem uns espaguettis i una sopa a les pistes i ens hi posem fins a les 4. La baixada cap a Mayrhofen s'ha de fer per la zona de Penken i a aquestes hores la temperatura baixa en picat i tothom s'acumula a la cabina.

- Sopar Hotel Rose

Dia 6

Ens aixequem un pel abans ja que volem anar al Zillertal Arena amb el tren i el bus. Perdem el tren in extremis i ens toca esperar mitja hora mes.
Per la resta el viatge va rodat i l'autobus ens deixa a peu d'un dels cabines de Zell.

En aquest domini s'hi agrupen tres estacions connectades per uns cadires una mica llargs i lents que quan tornes es converteixen, en algun cas, en camins sense massa interes.

El mes bonic es la baixada cap a Zee des de dalt de tot i la baixada de Gerlos cap a Konigsteiten, una negre molt maca.

Acabem l'esquiada a les 4 de la tarda congelats. La tornada es perfecte pel que fa al transport. Ho tenen ben organitzat.

Dinem a mitja tarda a la nostra xarcuteria preferida.

- Sopar Gasthaus Kramerwirt de l'Alpen Hotel

Dia 7

Dia precios. Decidim no fer experiments i intentem tornar a la glacera passant per Penken i Eggalm.
Pero mentre anem tirant cap enllà anem fent pistes i el temps se'ns tira a sobre. La veritat es que les pistes d'aquella zona estant molt be i no estan massa concorregudes. Una delicia.

Per aprofitar el temps mengem una barreta en un dels ous.
Acabem a 2/4 de 4 quant el fred ja tomba.

- Sopar Gasthaus Jagermeister

Dia 8

Viatge de tornada, refent el trajecte inicial, sense incidencies. Reservem seient en el tren expres de la OBB i anem asseguts de fabula.

Dia de viatge: Zillertal · Mayrhofen (09:30) - Munich (15:25) - Barcelona (17:00) - Cardedeu (20:30)